מגילת אסתר מיועדת ללימוד עצמי.
למה?
צורת הלימוד הזאת מאפשרת להעמיק בחומר הנלמד.
כמה?
עשרת הפרקים במגילת אסתר חולקו לארבע יחידות לימוד.
מתי?
הלימוד העצמאי מאפשר לכל אחד להתקדם בקצב שלו.
איך?
היחידה מלווה בהסברים ובשאלות.
ההסברים מסייעים ללמוד את הסיפור באופן רציף.
השאלות מסייעות לוודא את הבנת הכתוב.
כל יחידה מלווה בשאלות מחשבה וחקר שעליהן יש לענות בסוף היחידה.
__________
על הפרקים
פרקים ו-ח במגילת אסתר הם יחידת הלימוד השלישית.
יחידת לימוד זו עוסקת בשתי דמויות ראשיות במגילה: המן מחד ומרדכי מאידך.
גורלו של המן וגורלו של מרדכי אחוזים זה בזה:
ככל שהמן הולך ומידרדר, כך מרדכי הולך ומשגשג.
ואפשר לומר גם ההפך: ככל שמרדכי הולך ומשגשג, כך המן הולך וקורס.
ביחידה זו נשאל:
- מהי תפיסת העולם של המן שמביאה לחורבנו?
- מהי תפיסת העולם של מרדכי שמביאה לצמיחתו ושגשוגו?
- וכיצד הצליחו אסתר ומרדכי לשנות את גורלו של עם ישראל?